Ne aramıştınız

27 Eylül 2010 Pazartesi

KIYMALI VE PEYNİRLİ PİDE

Muhteşem bir lezzet. Evde yapmış olmanın da verdiği gönül rahatlığıyla yedirdim oğluma. Birinci pide oğluma yetmeyince ikinciyi getimek için mutfağa giderken oğlumun "baba şahane yapmış ya çok başarılı" dediğini duydum. Ekmek makinesi kullanmak şart değil elbette. Klasik hamur mayalama işlemi işte...
Hamurun Malzemesi
1,5 corba kaşığı zeytinyağı
320 ml.su
2 çay kaşığı tuz
640 gr.un
1,5 çay kaşığı kuru maya

Kıymalı iç harcı
350 gr. kıyma
1 orta boy soğan
2 domates
Maydanoz
Tuz, karabiber

Peynirli iç harcı
Beyaz peynir(lorla karıştırdım,zira sadece beyaz peynir fazla tuzlu oluyor)
Maydanoz( ben bolca dereotu kullandım)

Yapılışı
Tüm malzemeleri sıraya göre ekmek yapma makinesine koyun. Kabarmış hamur programını seçin. 1,5 saat süren program sonunda hamuru biraz dışarıda da mayalanması için bekletin. Soğanı ve domatesleri rendeleyin, maydanozları ince ince kıyın. Kıyma ve tüm malzemeleri karıştırın. (Domates harcı sulu yapıyor, bu da lezzeti artırıyor ). Hamuru unla biraz yoğurun. Yoğurduğunuz hamuru 6 bezeye bölün. Bezelerin üzerine nemli bir bez örterek dinlendirin. Merdane yardımıyla hamuru boyuna açın, kıymalı veya peynirli harcı hamurun ortasına yayın. Hamuru sağ ve soldan 2 şer cm harcın üzerine gelecek şekilde katlayın. 2 ucu bükerek yumurta sarılarını fırça yardımı ile sürün. 180 derece önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin. Fırından almadan 2 - 3 dk önce dilerseniz üzerine yumurta kırın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.