Ne aramıştınız

27 Eylül 2010 Pazartesi

KIZARMIŞ DONDURMA

Tarif Peynir Gemisi'ne ait. Ben tadını çok merak ettiğim için tarifteki kadar uzun süre bekletmedim dondurucuda. Dolayısıyla şekli de düzgün olmadı. Oğlum dış kaplamasına bayıldı. Tarifi aynen alıntılıyorum:
Malzemeler:
Vanilyalı Dondurma (Ben Algida Maraş kullandım)
Cornflakes
1 yumurta
vanilya
tarçın
Yapılışı:
Lokantalarda yediğim kızarmış dondurmalar hep top şeklinde yapılmış oluyordu.Ben dondurmayı dışarıda fazla beklettiğim için top şeklini veremedim.Küçük silindirik bir meyveli yoğurt kabının içine koyup bir gün kadar buzlukta dondurdum.Sonra yumurtayı vanilya ile iyice çırptım.Cornflakes'i rondoda toz haline getirip içine yarım çay kaşığı kadar tarçın attım.Buzluktan çıkardığım dondurmayı önce yumurtaya,sonra cornflakese bulayıp,tekrar buzluğa koydum.1 saat kadar sonra aynı işlemi tekrarladım.Dondurmanın dışı iyice kaplanmış olmalı,gerekiyorsa bir kere daha yapılabilir.Sonra dondurmayı buzlukta yarım gün-bir gün daha tutup,çok kızgın yağda 15-20 saniye kadar kızartıp hemen servis yapmak gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.