Ne aramıştınız

21 Eylül 2010 Salı

MUZLU KEK

Tarifi Türk Mutfağından almıştım. O gün bugündür severek yapıyorum. Eşim ve Oğlum da bayılıyorlar lezzetine. İlk seferinde pişerken mutfağı inanılmaz yoğun bir zeytinyağı kokusu kaplamıştı. Açıkçası pişman olmuş ve malzemelerimin boşa gittiğini düşünmüştüm. Pişip soğuduktan sonra kokusu da muz kokusuna döndü( meğer muz pişince böyle kokarmış). Bence evdeki kararmış-yumuşamış muzları değerlendirmenin en lezzetli yolu bu kek. Sağlam-sert muzla denemeyin Ben denedim ve aynı lezzeti yakalayamadım. Blog dünyasında yeni olduğum için yasak mı bilmiyorum ama tarifi aynen kopyalıyorum. Ve Türk Mutafağına bu enfes tarif için çok teşekkür ediyorum:
Malzemeler
3 büyük yumurta
½ cup süt
½ cup sıvıyağ
1 cup şeker
1 tatlı kaşığı k. Tozu
1 çay k. Karbonat
1 paket vanilya
2 olgun muz, ezilmiş(ben 3-4 tane kullanıyorum)
Un (1,5-2 cup kadar)
Hazırlanışı
Yumurta ve sekeri mikserle çırpın. Süt, sıvıyağ ve ezilmis muzu ekleyip çırma teliyle karıştırın. Un, kabartma tozu, vanilya ve karbonatı birlikte eleyip, un karışımını yavaş yavaş yumurta karışımına ilave edin. Tamamen karışınca yağlanmış baton kek kalıbına boşaltıp 180 derece önceden ısınmış fırında 35-40 dakika pişirin.
Not: 1 cup bildiğimiz düz su bardaklarıyla 1 bardak oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.