Ne aramıştınız

2 Ekim 2010 Cumartesi

KREMALI KADAYIF

Daha önce internetten aldığım bir tarifi biraz değiştirerek uyguladım. Gerçekten çok nefis bir tat. Ben şerbetli kadayıf tatlısını hiç sevmem ama kadayıfın buradaki kremayla uyumuna bayılıyorum.
Malzemeleri:

500 gr kadar kadayıf
2-3 kaşık toz şeker
yarım bardak kadar ceviz ya da fındık kırığı(arzuya göre antep fıtığı veya badm de kullanılabilir)
Yeterince margarin ya da tereyağı
Kreması için:
1 lt süt
1 yumurta
1 türk kahvesi fincanı un
1 türk kahvesi fincanı nişasta
2 türk kahvesi fincanı şeker
1/ 2 adet damla sakızı aromalı ciklet
1 pkt vanilya
1 pkt toz krem şanti(ben kaymak tadında olandan kullandım)
Yapılışı:
Kadayıfı bir süre dondurucuda bekleti. Donduktan sonra çıkarıp elinizle kolayca ufalayın. Bir teflon tencere ya da tavya kadayıf, margarin ya da tereyağı ve şekeri alıp kadayıf pembeleşinceye kadar kavurun. Kavurma işleminin bitimine yakın ceviz kırıkları ekleyip bir süre onunla da kavurun. Daha sonra kadayıfı soğuması için bekletin. Bu sırada kremayı hazırlayın:
Yumurtayı iyice çırpın. Süt, yumurta, un, nişasta, şeker ve sakızı bir tencerede karıştırıp ocağa alın. Sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Biraz soğuduktan sonra vanilya ve krem şantiyi ekleyip iyice çırpın. Tepsinin altına kadayıfın yarısını yayın. Üzerine hazırladığınız kremayı yayın. En üzerine kalan kadayıfı yayarak buzdolabında soğutun. Dilimleyerek servis yapın. Eğer kuplara porsiyonluk olarak hazırlarsanız servisi daha kolay olacaktır.

2 yorum:

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.