Ne aramıştınız

2 Ekim 2010 Cumartesi

BENİM MOZAİK PASTAM

Bu tarifi ben uydurdum. Aslında herkesin tahmin edebileceği bir tarif aynı zamanda. Oğlum mozaik pasta isteyince baktım ki kakao kalmamış ben de doğaçlama yaptım. Bu pastanın adı oğluma göre "çikolatalalı kek". Eşim de çok beğendi. Tavsiye ederim. Özellikle yoğun çikolata tadını sevenler için çok güzel.
Malzemeler:
2 çay bardağı kadar süt
1/2 pkt bitter çikolata
1/2 pkt sütlü çikolata
1 yemek kaşığı şeker(arzuya göre artırılıp azaltılabilir)
Bir miktar damla çikolata
1,5-2 pkt pötibör bisküvi
100 gr kadar(daha az olabilir) tereyağı
Yapılışı:
Bisküvileri iri parçalara bölün. Süt,şeker ve çikolatayı (damla çikolata hariç) bir tencereye alıp ocakta karıştırarak çikolatanın erimesini sağlayın( karıştırmazsanız çikolata çöker ve yanık bir tadı olur). Çikolata eridikten sonra t.yağını ekleyin. O da iyice eriyince karışımı bisküvilerin üzerine döküp karıştırın. İçine damla çikolata ekleyin. Daha sonra tezgahın üzerine streç film serip karışımı üzerine boşaltın. Rulo şeklinde sarın(ben kek kalıbını streç filmle kaplayıp karışımı onun içine döktüm). Dondurucuda bir süre bekletip donmasını sağladıktan sonra buzdolabının soğutucu kısmına alın. Streç filmi çıkararak dilimleyip servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.