Ne aramıştınız

29 Kasım 2010 Pazartesi

OĞLUM İÇİN ŞİFA ÇORBASI

Küçücük kuzumun alerjik bir durumu var. Soğuk algınlığıyla da birleşince boğaz dokusu iyice kızarıyor ve yutkunmak çok zor bir hal alıyor onun için. Haliyle yemek de yiyemiyor. Geçenlerde yine aynı rahatsızlık başladı. Yavrum yemek yiyememek zoruna gidip de ağlamaya başlayınca hemen kalkıp çorba yaptım. Yudum yudum içirdim boğazı ağrımasın diye. Hem tadını beğendi, hem çorba boğazına iyi geldi hem de midesine birşeyler girince morali düzeldi :) İşte tarifi:
Malzemeler:
İstenilen miktarda kemiksiz tavuk eti
1-2 adet patates
3-4 adet havuç
1 baş kereviz
1 ora boy kuru soğan
3-4 diş sarımsak
1 kaşık salça
Tuz ve arzuya göre baharat
Yapılışı:
Soğan ve sarımsağı soyup kabaca doğradıktan sonra tencerede az yağ ile biraz soteledim. Salçayı ekleyip biraz daha çevirdim. Tavuk eti ve soyulup kabaca doğranmış sebzeleri ilave edip üzerine yeterince sıcak su ekledim. Tavuklar ve sebzeler iyice pişinceye kadar kaynattım. Ardından yarım bardak kadar süt ekledim ve 1-2 taşım daha kaynattıktan sonra blendırdan geçirerek pütürsüz bir hal almasını sağladım. Tencereye alıp tuzunu ve baharatını ekleyip ocağı yaktım. Tuzun ve baharatların çorbaya lezzetini vermesi için bir taşım kaynatıp ocağı kapattım. Üzerine zeytinyağıyla salçalı sos hazırlayıp gezdirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.