Ne aramıştınız

23 Mart 2011 Çarşamba

GÜLLÜ LOKUMLU VE GÜL SULU KEK


SusamÇörekotu'nun tarifiyle yaptığım ve her lokmasında mis gibi gül aromasının içimize yayıldığı lezzet...
Malzemeler:
3 yumurta
1 bardak şeker
1 bardak süt
1 bardak sıvıyağ (tarifte fındık yağı denmiş ama ben mısırözü kullandım)
5 adet güllü lokum (ben 10 kadar kullandım)
2 kaşık gül suyu
1 pkt kabartma tozu
1 pkt vanilya
2,5 bardak un
Yapılışı:
Öncelikle yumurtaları şekerle birlikte rengi değişebe kadar çırptım. Yağı, sütü ve gül suyunu da ekledikten sonra biraz daha çırpı birlikte elediğim un, vanilya ve kabartma tozunu ilave ettim. İyice karıştırdıktan sonra yağlanmış kalıba döktüm. Doğramış olduğum lokumları üzerine serpiştirdim ve kaşığın arkasıyla hafifçe bastırarak hamurun içine gömülmesini sağladım. Önceden ısıttığım 175 der.deki fırında pişirdim.
Not: Lokumları doğramak oldukça zorladığı için önce 15 dk kadar dondurucuda bekletip biraz sertleşince doğradım.

3 yorum:

  1. değişik ve güzel omuş:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Denemeye değer görünüyor...http://guldeninmutfagi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. yemekbiraşk ve gülden çok teşekkür ederim. gerçekten denemeye değer bir lezzet.

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.