Ne aramıştınız

22 Nisan 2011 Cuma

FIRINDA PEYNIRLI PIRASA

Tarif Elif'in Mutfağı'na ait. Pırasa yemeyen eşlere-çocuklara bir de bunu yedirmenizi tavsiye ederim.
Malzemeler:
1/2 kg pırasa (ben 1 kg kullandım)
3-4 yumurta (ben 5 tane kullandım)
Ufalanmış beyaz peynir (ben 1 kalıp kullandım. bol bol oldu peyniri. çok da iyi oldu)
Tuz
İsteğe göre taze baharatlar (ben bunun yerine kuru baharat kullandım: karabiber, toz zencefil, toz kekik, yenibahar)
İstenirse 1-2 kaşık un (ben kullanmadım)
Yapılışı:
Önce pırasaları doğrayıp biraz sıvıyağda iyice yumuşayana kadar soteliyoruz. Yumurtalar, peynir, tuz, baharatlar ve istenirse unu iyice karıştırıp ılıyan pırasaları da ilave ediyoruz. Karışımı, yağlanmış fırın tepsisine yayıp 180 der.de üstü kızarana kadar pişiriyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.