Ne aramıştınız

14 Mayıs 2011 Cumartesi

ŞOKO KEK


İşte kesinlikle denemeniz gereken bir kek. Benim de hayatımda yaptığım en iyi keklerden biri. Nasıl anlatayım ki? Enfes ötesi diyerek tarife geçeyim en iyisi.
Malzemeler:
3 yumurta
1 bardak şeker
1 bardak sıvı yağ
3 kaşık kakao (ben 25 gr lık bir pkt kullandım)
1 bardak pirinç unu
1 bardak un
1 pkt kabartma tozu
1 pkt vanilya
Üzerine dökmek için: 2 bardak soğuk süt
1 paket hazır çikolata sosu (ben kendim yaptım)
Yapılışı:
Yumurta ve şekeri, şeker eriyene kadar çırptım. Yağı ekleyip çırpmaya devam ettim. tüm kuru malzemeyi birlikte eleyip sıvı karışıma ekledim. Homojen bir karışım olana kadar çırptım. Margarinle yağlayıp unladığım kare borcama döktüm. 175-180 der.de kürdan testinden geçene kadar pişirdim. Fırından çıkarınca çatalla üzerine sık sık delikler açtım ve 2 bardak soğuk sütü her yerine gezdirdim. Kek sütü içine çekerken 2 tatlı kaşığı nişasta, 2 yemek kaşığı şeker, 1 yemek kaşığı dolusu kakao, 1/2 pkt bitter çikolata ve 1 su bardağı sütle (pişirerek) çikolata sosunu hazırladım. Kekin üzerine gezdirdim. Biraz dinlendirdikten sonra dilimleyip servis yaptım.

2 yorum:

  1. Yorum yapmadan edemedim. Yaptım çok güzel oldu paylaşım için çok teşekkür ederim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siz yorum yapalı 1 ayı geçmiş ama ben daha yeni gördüm. diş çıkaran bebeğimden dolayı buralara gelemiyorum, lütfen kusuruma bakmayın. tarifi beğenmenize çok sevindim ayrıca. afiyet olsun, sevgiler...

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.