Ne aramıştınız

6 Temmuz 2011 Çarşamba

BENİM KARIŞIK MERCİMEK ÇORBAM (ENFES OLUYOR)

Yine oğluşumun hasta olduğu bir günde yaptığım ve onun da çok beğendiği, tüm iştahsızlığına rağmen yediği nefis çorba tarifi. İnsan anne olunca her konuda yaratıcılığı gelişiyor. Özellikle de yemek konusunda. "Çocuğuma tek seferde en çok vitamini nasıl veririm" diye düşününce böyle güzel tatlar çıkıyor ortaya.
Malzemeler:
1 fincan pirinç
1 fincan bulgur
1 bardak kırmızı mercimek
1/4 bardak yeşil mercimek (Önceden haşlanmış olacak. Aksi halde çorbaya siyah suyunu verir)
İki baş kuru soğan
4-5 diş sarımsak
1 adet patates
250 gr kadar kuşbaşı et
Yapılışı:
Malzemelerin hepsini düdüklü tencereye koyup yarı yarıya su ve tavuk suyuyla iyice pişirdim (tabi bu ölçülerle miktar çok oluyor. Kalanını dondurucuya koydum) . Blendırdan geçirdim. Kullanacağım kadarına tuz, karabiber, kimyon, biraz da sıvıyağ ekleyip ocakta birazcık kaynattım. Limon suyuyla servis yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.