Ne aramıştınız

6 Temmuz 2011 Çarşamba

KREM ŞANTİLİ POĞAÇA


Bülbülün Yeri'nden aldığım tarifi uyguladım. Çok güzel bir poğaça oldu. Ama ertesi güne kalınca kuruyor ne yazık ki. Hatta sıcak sıcak tüketmezseniz aynı lezzeti alamıyorsunuz.
Malzemeler:
250 gr becel z.yağlı (ben tereyağı kullandım)
1 pkt krem şanti (toz olarak kullanılacak)
2 yumurta (birinin sarısı, üzerine sürmek için ayrılacak)
1 y.k. kuru maya
1 bardak süt
 1 pkt kabartma tozu
Yeterince un (5-6 bardak kadar)
Yapılışı:
Krem anti, yumurta ve margarini birlikte yoğurun. Süt ve mayayı ilave edip yoğurmaya devam edin. Unu ve kabartma tozunu birlikte eleyip ekleyin ve yoğurun. Hamurun üzerini kapatarak bir kenarda kabarmaya bırakın. Kabaran hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp istediğiniz şekli verin (ben yuvarlak açıp ortasına peynir koyup iki tarafını birleştirdim). Hafif yağlanmış tepsiye dizip üzerine yumurta sarısı sürün ve önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.