Ne aramıştınız

6 Temmuz 2011 Çarşamba

NANELİ FESLEĞENLİ LİMONATA

Oğlum limonatayı çok seviyor. Markete gidince hemen 2 tane limonata şişesi kapıp atıyordu sepete. Ben de hazır ürün kullanmayı ve kullandırmayı istemediğim için limonatayı evde yapıyorum artık.
Malzemeler:
3-4 adet limon
1,5-2 bardak kadar şeker
Birkaç dal taze nane
3 yaprak taze fesleğen
Yapılışı:
Naneleri bir kaba alıp biraz ezdim. Fesleğen yapraklarını elimle birkaç parçaya böldüm. Limonları irice doğrayıp aynı kaba koydum. Üzerlerine şekeri ilave edip limonların suyunu sıkarak ovaladım ve ağzını kapatıp buzdolabında 1 saat kadar beklettim. Daha sonra süzüp üzerine su ilave ettim. Bardaklara 2 şer küp buz koyarak içimiz ferahlayarak içtik limonatalarımızı.
Not: Nane ve fesleğeni kullanmayabilirsiniz ancak kullanırsanız ne kadar ferah bir aroma kattığı farkedeceksiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.