Ne aramıştınız

5 Eylül 2011 Pazartesi

SOSLU PATLICAN KIZARTMASI

Çoook uzun zaman önce kızartmayı hayatımızdan çıkarınca yapmaya elimin varmadığı, oğlumun ısrarıyla yaptığım ve çok özlemiş olduğumuz için yerken kendimizi kaybettiğimiz bir tarif. İçine patates, biber de eklesek şakşuka olacaktı ama ben eklemedim.
Malzemeler:
Patlıcan
Kuru soğan
Domates
Arzu edilirse limon suyu
Tuz, karabiber
Sıvıyağ
Yapılışı:
Patlıcanları istediğimiz şekilde doğrayıp bol sıvıyağda kızartalım (ben küçük küpler halinde doğradım). Soğanları ister piyazlık ister küp doğrayıp çok az sıvıyağ eklediğimiz tavada iyice öldürelim. Ardından yine küp küp doğranmış domatesi ekleyip iyice pişirelim. Tuzunu ve karabiberini ayarlayalım (istenirse biraz limon suyu da eklenebilir, ben çok yakıştırıyorum). Tabağa aldığımız patlıcanların üzerine sosumuzu dökerek servis yapalım. Hem kahvaltılık hem de meze olarak nefis.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.