Ne aramıştınız

14 Aralık 2011 Çarşamba

KARMAŞA ÇORBASI

Bol gripli bir zamanda, ne yapsam şifa buluruz diyerek mutfağa girip de karışık aklımla, elime ne geçerse kullandığım nefis çorbam. Bol limon ve acı pul biber eşliğinde tam şifa kaynağı oldu. Deneyenlere de afiyet ve şifa olsun.
Malzemeler:
½ orta boy soğan
3 diş sarımsak
1 adet orta boy patates
½ kereviz
1 orta boy yeşil kabak
1 adet kırmızı havuç
1 adet sarı havuç
2 adet pırasa
1 ceviz büyüklüğünde taze zencefil
1 bardak, haşlanmış aşurelik buğday
Tuz, baharat
Yapılışı:
Kerevizi minik minik doğradım. Pırasayı ince ince doğradım; zencefil, patates, kabak ve havuçları rendeledim. . Soğan ve sarımsağı incecik doğrayıp pırasayla birlikte sıvıyağda soteledim. Diğer sebzeleri de ekleyip, sebzeler biraz yumuşayana kadar susuz olarak ve karıştırarak soteledim. 2 kaşık salça ilave edip salçanın biraz kavrulmasını sağladım. Ardından Yeterince et suyu ekledim ve kaynattım. Sebzeler iyice piştiğinde, önceden haşladığım buğdayı ekledim. Tuzunu ve baharatını ayarladım (kuru nane ve kuru kekik kullandım). 1-2 taşım kaynatıp altını kapattım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.