Ne aramıştınız

2 Şubat 2012 Perşembe

PASTANE POĞAÇASI

Yine yılbaşı için hazırladığım bir tarif. Bu tarifi bir forumdan aldım ama orijinal kaynağı belirtilmemişti. Emek hırsızlığı da yapmak istemiyorum. O yüzden tarifin asıl sahibi görürse eğer, yorumunu bıraktığında postu düzeltirim. Poğaçanın lezzeti hakkında yorum yapmama bile gerek yok. Mutlaka deneyin diyorum sadece.
Malzemeler:
Oda sıcaklığında yumuşamış 1 pkt margarin (ben tereyağı kullandım)
2 yumurta (birinin sarısı, üzeri için ayrılacak)
1 su bardağı ılık süt
1/2 çay bardağı şeker
1 pkt yaşmaya (ben 2 yemek kaşığı kuru maya kullandım)
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un (emin değilim ama 4-4,5 bardak kadar kullandım sanırım)
Yapılışı:
Ilık sütün içinde şekeri eritilip maya eklenir. Hafifçe karıştırılıp mayanın kabarması beklenir. Maya kabarınca, tüm malzemeler karıştırılıp yumuşak bir hamur yoğurulur (kulak memesi kıvamından biraz daha yumuşak olmalı). Üzeri örtülüp ılık bir yere koyarak mayanın gelmesi beklenir. Mayası gelen hamur şekillendirilir ve yağlanmış tepsiye dizilerek üzerlerine yumurta sarısı sürülür. Yaklaşık 180 der.de poğaçalar kızarana kadar pişirilir.
Not: Ben poğaçaların içine beyaz peynir koydum. Kıymalı, patatesli de çok güzel olabilir. İçi boş olarak da pişirilebilir.

2 yorum:

  1. ellerine sağlık canım sıcacık bir çay yanınada offf değmeyin keyfime

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim. valla benim de canım yine istiyor. niyeti bozacak gibiyim :)

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.