Ne aramıştınız

27 Şubat 2012 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI HAVUÇLU KABAK

Çoook leziz, çoook hafif. Kısaca tam anlamıyla damağınızı tatmin edecek bir diyet yemeği. Şekil için fikri lezzetlisomunlar.blogspot'tan aldım. Böylece evdeki jülyen soyma-doğrama aletini de ilk kez kullanmış oldum. Şunu söylemeliyim ki o aleti kullanmak o kadar da pratik değil. ben bir dahaki sefere bıçak kullanmayı tercih edeceğim sanırım.
Malzemeler:
4-5 adet yeşil kabak
2 adet havuç
1 orta boy kuru soğan
3 diş sarımsak
1/2 çay bardağı pirinç
Zeytinyağı
Dereotu
Tuz
Yapılışı:
Kabak ve havuçlar jülyen doğranır. Soğan ve sarımsak, küçük küçük doğranıp 2 kaşık sıvı yağda sotelenir. Soğanların rengi değişince Kabak ve havuç eklenir. Karıştırarak sotelenir. Renkleri hafif değişince, yıkanıp süzülmüş pirinç ve 1/2 su bardağı su eklenir. Tencerenin kapağı kapatılır, ocak kısılır. Pirinçler pişip, sebzeler de yumuşayınca, üzerine zeytinyağı gezdirilir, kıyılmış dereotu serpiştirilir. Nazikçe karıştırılıp ocak kapatılır. Ilık olarak servis yapılır. 

3 yorum:

  1. Çok hafif gözüküyor..ellerinize sağlık..Mutlaka deneyeceğim..

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten çok hafif bir tarif.Ellerine sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. sevgili beşparasız ve pembe kekik çok teşekkür ederim. mutlaka deneyin. ben yazarken bile hala tadını damağımda hissediyorum.

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.