Ne aramıştınız

25 Şubat 2012 Cumartesi

ZEYTİNYAĞLI KURU BAMYA


Malzemeler:
Kuru bamya
Kuru soğan, sarımsak
Domates
Salça
1 limonun suyu
Sıvı yağ+Zeytinyağı
Tuz, karabiber
Yapılışı:
Öncelikle bamyalar, ½ limon suyu eklenmiş suda, rengi biraz sararıp yumuşayana kadar haşlanır( ezilecek kadar haşlanmayacak, hafif diri kalacak). Haşlanan bamyalar süzülüp bir kenarda bekletilir.
Küp doğranmış kuru soğan ve sarımsak, 2 kaşık sıvıyağda öldürülür. Salçası eklenip azıcık kavrulur. Bamyalar ve domates eklenip Suyu ayarlanır. ½ limon suyu gezdirilir ve ağzı kapalı olarak kısık ateşte pişirilir. En son tuzu ve karabiberi ayarlanıp üzerine z. yağı gezdirilir ve ocak kapatılır. 

4 yorum:

  1. Bİ TANEM NASILSIN
    İYİSİNDİR İNŞALLAH
    BEN BAMYAYA BAYILIRIM
    KIKIRDAKLARI GÜÇLENDİRİR
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    MUHABBETLE KAL.
    :)

    YanıtlaSil
  2. of bayılırım bambaya hatta bamya sevmeyenler niye sevmez hiç anlamış değilim. kuru bamyanın kokusu da bir ayrı oluyor. ben en çok onu seviyorum. ellerine sağlık canım sevgiler iyi hafta sonları...

    YanıtlaSil
  3. bir kase lezzet (iyiyim, allaha şükürler olsun, allah bugünümüzü aratacak sıkıntı vermesin inşallah)
    tombul tarifler
    turuncu tatlar;
    teşekkür ediyorum.
    sevgili tombul tarifler, ben 2 yıl öncesine kadar hayatımda bamya yememiştim. bir gün oğluma neden bamya pişirmiyorum diye düşündüm. e tabi o yerken ben yemezsem dikkatini çekecek, sonunda o da yemek ayıran bir çocuk olacaktı. kendimi zorladım, yedim. o gün anladım ki, "ben şu yemeği yemem" lafı bir şımarıklıktan ibaretmiş. ben yaptığım şımarıklığın farkına vardım, geri döndüm geç de olsa. umarım yemek ayırt eden herkes farkeder bu yanlışı. çünkü sadece o besinden mahrum olmakla kalmayıp, çocuklarımıza da kötü örnek oluyoruz. ben de kurusunu tazesinden daha fazla seviyorum bu arada.

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.