Ne aramıştınız

11 Mayıs 2012 Cuma

ETLİ BEŞAMEL SOSLU FIRIN MAKARNA


Bizim evde çok sık makarna pişmez. Yakın zamanda pişirme planım da yok. Ama aynı zamanda, ÇAÇARON BLOG'un MAKARNALAR etkinliğine de katılmak istiyorum. O nedenle daha önceden verdiğim bu tarifi güncellemeyi düşündüm. Kendisine etkinlik için kolaylıklar diliyor, sevgilerimi yolluyorum.

 Daha önce tavuk etiyle yaptığım bu tarifi bu kez kırmızı etle denemek istedim. İyi ki de öyle yapmışım. Tavukla yaptığımdan çok daha lezzetli oldu.


Malzemeler:
Et (dondurucudan çıkardım, ne kadardı bilmiyorum ama az geldi)
½ pkt fiyonk makarna
1 bardak süt
1 yemek kaşığı tereyağı
1 kaşık un (tepeleme)
Kaşar rendesi
Tuz, karabiber
Yapılışı:
Eti, Önce sıvıyağda bira kavurup, ardından 1 bardak su ilavesiyle iyice haşladım suyu kalmayana kadar). Makarnayı, tuzlu-sıvı yağlı suda haşladım, süzdüm. Unu tereyağında çok az kavurup üzerine süt ekledim. Bozadan daha cıvık bir kıvam alınca, bir tutam karabiber ekleyip altını kapattım. Küçük yuvarlak borcama makarna, beşamel sos ve eti alıp hep birlikte karıştırdım. Üzerine kaşar rendesi serpip, önceden 190 der.ye ısıttığım fırına verdim. Üstü hafif kızarınca fırından alıp, üzerine kuru nane serperek servis yaptım.

2 yorum:

  1. ELLERİNE SAĞLIK ARKDAŞIM ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM..PAYLAŞTIM .SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım.bizde makarna çok sevilir..sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.