Ne aramıştınız

17 Ekim 2012 Çarşamba

ZERDE

Çok hafif, çok lezzetli, yapımı da çok kolay olan bir tatlı. Yani o kadar hafif ki yedikçe yiyesi geliyor insanın. Özellikle de sıcak havalarda yenen buz gibi zerdenin tadına doyamıyorum desem abartmış olmam. Tarifini sanırım mutfakkedisi 'nden almıştım. Bir ara gazetede de aynı tarifi aynı fotoğrafla yayınlamışlardı. Tarife birebir uyulduğunda yanıltmadan, her seferinde aynı lezzeti sunuyor.
 
 
Malzemeler:
4 su bardağı su
1/2 su bardağı pirinç
2 bardak toz şeker (şeker miktarı isteğe göre azaltılabilir)
1 yemek kaşığı nişasta
1 çay kaşığı safran (ben safranın rengini çıkarmayı beceremediğim için 1 tatlı kaşığı kadar zerdeçal kullandım)
Üzeri için:
Kuş üzümü
Çam fıstığı (pilavlık-dolmalık fıstık)
Hindistan cevizi, gülsuyu vs.
Yapılışı:
Pirinçler yıkanıp, süzüküp tencereye alınır ve üzerine 2 bardak su eklenirek yumuşayana kadar pişirilir. Pirinçler yumuşadığında, üzerine 2 parmak kadar daha su eklenir. Şeker ilave edilir. Nişasta, çok az suyla ezilip, sürekli karıştırarak azar azar pirinçlerin üzerine eklenir. Kısık ateşte, karıştırılarak 1-2 taşım kaynatılır ve kaselere paylaştırılır. Dışarıda ılıdıktan sonra buzdolabında alınır. 1-2 saat sonra, üzeri istenen malzemeyle süslenerek servis yapılır.

NOT: Buzdolabında bekletme aşamasını atlamayın ve ılıkken yemeye kalkmayın. O zaman hem gerçek lezzetini alamazsınız, hem de pirinçler dibe çökmüş olur. Dolapta soğudukça pirinçler, tatlını içine homojen olarak dağılıyor.

7 yorum:

  1. çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. tadı da nefis oluyor. tavsiyemdir.

      Sil
  2. Hiç yemedim..Ama tadını çok merak ettim şimdi.Ellerine sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. aslında şöyle ağdalı şerbetli ağır tatlılar seven biri, zerdeyi sevmeyebilir. daha doğrusu tatlıdan saymayabilir. çünkü çok hafif. ama benim aradığım da bu zaten. şekeri belli olmayan, hafif tatlıları sevdiğim için tam bana göre bu. umarım dener ve beğenirsiniz.

      Sil
  3. ben geldim:)))
    zerdeyi çok severim aklıma geldi bak
    seninkini aldım teşekküerler:))

    YanıtlaSil
  4. Zerde deyince ister istemez gülümsüyorum çocukken yaptığımız bir yaramazlık geliyor aklıma, ellerine sağlık canım beni tekrar çoculuğuma götürdün...

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık arkadaşım çok güzel görünüyor,eskiden düğün tatlısı olarak yapılırmış,hayırlı bayramlar....

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.