Ne aramıştınız

2 Ekim 2015 Cuma

BARBUNYA HUMUSU

   Zeytinyağlı barbunyayı ailece çok severiz. Sık sık da pişiririm. Yine barbunya yaptığım bir gün, evin küçük bireyinin peşinde koştururken ocağa koyduğum yemeği unutmuşum. Aklıma geldiğinde ise iş işten geçmiş, suyu neredeyse bitmiş ve barbunyalar da dağılma kıvamına gelmişti. E bir tencere yemeği atamazdım da. Ki israfı zaten hiç sevmem ve elimdeki malzemenin kullanabileceğim en küçük parçasını bile değerlendiririm. Yemeği kurtarmanın tek yolu, püre haline getirmekti. İçine birkaç ekleme yaptım, humusu nohut yerine barbunya ile yapmış oldum yani. 



   Kısaca, pişen barbunya yemeğine, yeterince tahin, birkaç diş sarımsak ve 1 limonun suyunu ekleyerek blendırdan geçirdim. Üzerine de biberli tereyağı gezdirip servis yaptım.




Nohutlu humus tarifim burada .








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.