Ne aramıştınız

27 Ocak 2016 Çarşamba

DİZMANA

İnstagram'da beğeniyle takip ettiğim haticemazi hanımın tarifini uyguladım. Onun tariflerine güvendiğim için de orijinal olup olmadığını araştırmadım bile. Önemli olan lezzetti benim için. Ve biz bayıldık lezzetine. Sıcak sıcak o kadar güzel oldu ki. Asıl lezzeti üzerindeki sostan gelmekle beraber hamurun kıvamı da bir harika. Mutlaka deneyin derim. Pişman etmeyecek bir tarif.


   Malzemeler:
1 pkt yaş maya
1 su bardağı ılık süt
1.5 su bardağı ılık su
2 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şeker
7 su bardağı kadar un (benim unum 6,5 bardak unla kıvama geldi, unu kontrollü eklemekte fayda var)
 Üstündeki sos için: (ajda bardağı kullandım)
2 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1/2 çay bardağı eritilmiş tereyağı
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1/2 su bardağı süt (tarifte bu yok, ben ekledim)


 Yapılışı:
   Süt, su ve şekeri yoğurma kabına aldım. Mayayı elimle ufalayarak ekledim. Maya eriyip köpürünce tuzu ve ardından yavaş yavaş unu ekledim. İyice yoğurdum (ele belli belirsiz yapışan, yumuşak kıvamlı bir hamur elde ettim). Ben dizmanayı kahvaltıya yapacağım için hamuru akşamdan yoğurup ağzını kapatarak buzdolabına kaldırdım.
 Sabah fırını 190 dereceye ayarladım, tepsimi yağladım. Dolaptan çıkardığım hamuru 4 eşit parçaya böldüm. Her birini yaklaşık üç cm çapında fitil haline getirip iki parmak kalınlığında kestim. Yağlanmış tepsiye rastgele şekilde dizdim. Tüm hamur bitince üzerlerine parmaklarımla hafif bastırdım ki sos içine girsin.
 15 dk kadar tepside beklettikten sonra tüm malzemeleriyle çırpıp hazırladığım sosu üzerine döktüm ve fırına verdim. Altı-üstü kızarana kadar pişirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.