Ne aramıştınız

10 Şubat 2016 Çarşamba

ÇÖKELEK SALATASI

   Benim memleketimde, kahvaltıda salata çeşitleri çok tüketilir. Bu da onlardan biri. Yalnız, yaşadığım yerde çökelek bulamadığım için onun yerine lor kullanmak zorunda kalıyorum. Tabi aynı lezzeti vermesi mümkün değil. Ama yine de güzel bir salata. Eğer bulabiliyorsanız, çökelekle denemenizi şiddetle tavsiye ederim.


   Malzemeler (belli bir ölçü yok. Göz kararı, kendi zevkinize göre ayarlayabilirsiniz):
- Çökelek (yoksa lor peyniri)
- Birkaç dal yeşil soğan (olmazsa olmaz)
- Taze nane (olmazsa olmaz)
- Maydanoz (olmazsa olmaz)
- Zeytinyağı (olmazsa olmaz)
Benim eklediklerim:
- Roka
- Dereotu
- Rendelenmiş havuç
- Baharatlar (ben en çok karabiberi yakıştırıyorum)
- Tuz
-Arzuya göre limon suyu
 
   Yapılışı:
Yeşillikler ince ince doğranır. Diğer malzemelerle karıştırılıp servis yapılır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.