Ne aramıştınız

10 Şubat 2016 Çarşamba

ZEYTİNYAĞLI KURU FASULYE

Her zaman kırmızı/kemikli et, sucuk ya da tavuk etiyle yaptığım kuru fasulyeyi bu kez zeytinyağlı yapmayı denemek istedim. Kesinlikle değdi. Çok lezzetli oldu. Biz çok beğendik. Umarım sizler de deneyip beğenirsiniz.


   Malzemeler:
- İki kase haşlanmış kuru fasulye
- 1 adet kuru soğan
- 3-4 diş sarımsak
- 2 adet salçalık biber
- 2 yemek kaşığı kadar salça (bebeğimin domates alerjisinden dolayı sadece biber salçası kullanıyorum)
- 1/2 demet maydanoz
- 1 çay bardağına yakın zeytinyağı
- Tuz, baharatlar (kimyon, karabiber kullandım)
- Yeterince sıcak su

   Yapılışı:
Soğan ve sarımsağı incecik kıyıp 2 kaşık sıvı yağda soteledim. Çekirdeklerini ayıklayıp küp küp doğradığım biberi ilave ettim. Biraz çevirdikten sonra salçayı ilave edip karıştırdım. Üzerine fasulyeyi ekledim, suyunu ayarladım (çok sulu olmasın). Kısık ateşte, ağzı kapalı olarak 15 dk kadar pişirdim. Tuzunu, baharatını ayarlayıp zeytin yağını üzerine gezdirdikten sonra bir taşım daha kaynattım, altını kapattım. İnce ince kıydığım maydanozu ekleyip karıştırdım. Biraz dinlendirerek servis yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.